woensdag 7 oktober 2015

Review & Tip: Elke Dag Een Vraag Agenda 2016


In de Elke dag een vraag agenda beantwoord je elke dag van het jaar een persoonlijke vraag. Als je dit doet, heb je na een jaar een ontzettend leuk naslagwerk en kun je zien wat je allemaal dacht, deed, vond en voor plannen had.


In deze tijd van digitaal bewaren en bijhouden, ben ik nog altijd lekker ouderwets. Ik houd er niet van om persoonlijke notities digitaal vast te leggen, omdat het in mijn opinie veel kwetsbaarder is en makkelijker verloren gaat. Mijn dagboek en agenda houd ik dus nog altijd bij op papier. Het is leuker, mooier, makkelijker en veiliger. Het enige nadeel is dat het meer ruimte inneemt, zowel in je kast, op je bureau of in je handtas, maar dat neem ik er graag bij en vind ik niet zozeer een negatief punt.
Met 'Iedere dag een zin' had ik al het perfecte dagboek gevonden en nu heb ik eveneens met 'Elke Dag Een Vraag' de ideale agenda voor 2016.
Hij is overzichtelijk, makkelijk in gebruik en origineel. Misschien een beetje aan de grote kant en dus niet zo handig om mee te nemen, maar daardoor heb je per dag wel meer ruimte voor notities. Een thuisagenda dus.
Wat maakt het origineel? De vraag de je iedere dag kunt beantwoorden en daar zitten best aparte bij. Neem nou 'Met wie wil je praten?' of 'Heb je vandaag iets kapot gemaakt?'. Andere vragen zijn dan weer doordenkertjes, zoals: 'Wat zie je als je in de spiegel kijkt?'.
De vormgeving, zowel de buiten- als binnenkant, vind ik sfeervol en geslaagd, een beetje Art Nouveau-achtig, en een handig lintje zorgt ervoor dat je meteen de betreffende dag te pakken hebt.
Ik kan niet wachten om in deze agenda te starten en het lijkt me erg leuk en bijzonder om na een paar jaar de agenda weer op te pakken en te kijken wat ik toentertijd op de vragen geantwoord heb.
Cadeautip voor de feestdagen!


ISBN: 9789045317526
Uitgeverij: BBNC

Prijs: 14,95

Geen opmerkingen:

Een reactie posten